Het businessmodel
De vormgeving van het businessmodel is erg donker. Dit
sluit goed aan op de huisstijl van Peugeot, hier is goed over nagedacht. Door
de donkere achtergrond wordt alles heel somber. Daardoor is het minder
aantrekkelijk om het stuk te lezen. Als de achtergrond wat lichter zou zijn,
zou de tekst aantrekkelijker worden om te lezen. De symbolen zijn goed
uitgekozen en sluiten goed op elkaar aan. Ook de symbolen sluiten aan op de
huisstijl van Peugeot.
Logo Peugeot
In het businessmodel is een apart vakje met het logo van
Peugeot gemaakt. De lijnen om het logo laat je denken dat het ook een vak is
dat onder het model uitgelegd wordt. Ons advies is daarom om de lijnen om het
logo van Peugeot te verwijderen. Zo wordt het duidelijker dat het alleen om een
logo van Peugeot gaat.
Symbolen
Het is slim door alleen de symbolen in de hokjes te
plaatsen en de tekst onder het model weer te geven. Dit is handig voor
bezoekers van het blog die in één oogopslag willen weten waar het artikel over
gaat. Mensen die juist het gehele artikel willen lezen, kunnen gemakkelijk naar
beneden scrollen en de tekst lezen.
Spelfouten
Er staan een aantal spelfouten in de tekst. Dit zijn
kleine foutjes die voorkomen kunnen worden, bijvoorbeeld het woord kosteloze is
geschreven als kostenloze. Wanneer hier meer aandacht aan besteed zou worden
zullen deze foutjes minder snel gemaakt worden.
Aantal woorden
Elk vakje van het businessmodel mocht met maximaal 150
woorden toegelicht worden. Dit is bij twee vakjes in het businessmodel
overschreden. Bij customer relationships en value propositions zijn te veel
woorden gebruikt. Deze twee stukken hadden misschien iets korter toegelicht
kunnen worden. Door kortere stukken tekst is de tekst aantrekkelijker en
gemakkelijker te lezen.Wij hopen jullie hiermee te helpen bij het maken van volgende weekopdrachten.
Hallo,
BeantwoordenVerwijderenBedankt voor de feedback! Hierbij de link naar onze feedback voor jullie:
http://speedfightersp4.blogspot.nl/2013/05/feedback-blog-hema.html